بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد جی اس ام باتری کاملا محفوظ می باشد

 

با توجه به پایان سال  و جابجایی مجموعه فروش بسته شده است 

از سفارش خوداری کنید 

 

شروع کار اعلام خواهد شد 

 در صورت لزوم 09383323434 می توانید تماس بگیرید

 

ایکلود آیفون چیست و چه کارایی دارد؟ | iCloud

ایکلود آیفون چیست و چه کارایی دارد؟ | iCloud
چکیده این مطلب : انتشار : 1398/10/25 9 نظر

آیکلود (iCloud) یکی از سرویس های اختصاصی اپل است که کاربران آیفون و آیپد های این شرکت به واسطه اپل آیدی (Apple ID) خود قادر به استفاده از آن خواهند بود. این سرویس می‌تواند قابلیت های متعددی را برای کاربر به همراه داشته باشد که امکان بکاپ گرفتن از محتوای گوشی و ریستور آن و همچنین ردیابی دستگاه دو مورد از اصلی ترین این کارایی ها محسوب می‌شوند. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با ماهیت ایکلود آیفون و کاربرد آن صحبت می‌کنیم. با جی اس ام باتریهمراه باشید. 

ایکلود آیفون چیست و چه کارایی دارد؟ | iCloud

 

سرویس های ذخیره سازی ابری و ایکلود آیفون


تا چند وقت پیش همه ما اطلاعات شخصی یا هر اطلاعاتی که تمایل داشتیم همیشه در اختیارمان قرار داشته باشند را در یک فلش مموری، هارد اکسترنال یا حافظه کامپیوتر و دیگر موارد فیزیکی این چنینی ذخیره می‌کردیم، اما با روی کار آمدن سرویس های ذخیره سازی ابری یا Cloud Based Storage دیگر لزومی مبنی بر استفاده از این منابع ذخیره سازی فیزیکی وجود ندارد و هر کاربر می‌تواند اطلاعات مورد نظر خودش را در فضای ابری و سرور های خاص آنلاین ذخیره نماید. اما چطور و این مسئله چه ارتباطی به ایکلود آیفون دارد؟ تصور کنید روی یک سرور خاص 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات وجود داشته باشد و شما با یک پروفایل اختصاصی که برای خودتان است، امکان استفاده از این 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را داشته باشید.


در این شرایط شما به راحتی می‌توانید هر فایل و اطلاعات مهمی که دوست دارید را در این فضای ابری آپلود و ذخیره نمایید. به دلیل اینکه مشخصات پروفایل یا اکانت شما مثل دیگر اکانت هایی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنید (از قبیل ایمیل، فیسبوک، اینستاگرام و غیره) مختص خودتان است و یک رمز عبور دارد، بنابراین امنیت اطلاعات شما حفظ خواهد شد و هیچ فرد دیگری به غیر از شما قادر نخواهد بود به اطلاعاتتان در فضای ابری دسترسی داشته باشد، مگر اینکه نام کاربری و رمز عبور پروفایل خود را در اختیار وی قرار دهید. از سمت دیگر دسترسی به این اطلاعات برای شما خیلی ساده خواهد بود! بدین منظور کافیست در هر کجا که دوست دارید با استفاده از موبایل، تبلت، کامپیوتر، لپ تاپ یا هر گجت دیگری وارد پروفایل خود شوید و به تمام فایل های آپلود شده در آن دسترسی پیدا کنید. 

 

سرویس های ذخیره سازی ابری و ایکلود آیفون


این فرآیند کاری است که سرویس های ذخیره سازی ابری از قبیل سرویس iCloud مبتنی بر آن عمل می‌کنند. آیکلود در زبان ساده سرویس ذخیره سازی ابری اختصاصی شرکت اپل است که برای کاربرانش ارائه شده و به آن ها اجازه ذخیره کردن اطلاعات در روی سرورهای این شرکت بزرگ می‌دهد. اما شاید این سوال در ذهنتان به وجود آید که نام کاربری و رمز اکانت ایکلود آیفون چطور تعیین می‌شود؟ نام کاربری و رمز iCloud دقیقا همان مشخصات اپل آیدی (Apple ID) است که در آیفون یا آیپدتان فعال کرده‌اید. به بیان دیگر هر اپل آیدی به پارت یا بخشی از سرویس iCloud متصل است و فضای مشخصی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بنابراین حالا می‌دانید که سرویس آیکلود چیست. به همین دلیل می‌توانیم دقیق تر در رابطه با کارایی و ضوابط آن صحبت کنیم. 


چه اطلاعاتی در iCloud ذخیره می‌شوند؟


اپل سعی کرده سرویس آیکلود را به گونه‌ای با اپل آیدی و گجت های اپلی کاربرانش همگام کند که برخی از اطلاعات حیاتی کاربر به واسطه آن در سرورهای ابری شرکت ذخیره شوند. بدین ترتیب انتقال آن ها ساده تر انجام شود. از حمله اطلاعاتی که به طور خودکار و به واسطه سرویس ایکلود آیفون در فضای ابری قابل ذخیره سازی هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    مخاطبین (Contacts): در صورتی که کاربر این اجازه را بدهد، آیکلود لیست مخاطبین وی را در فضای ابری ذخیره می‌کند و بدین ترتیب لیست مخاطبین به صورت خودکار در هر گجتی که اپل آیدی وی داخل آن فعال شود قابل رویت و دستیابی خواهد بود. به عنوان مثال تصور کنید از آیفونی استفاده می‌کنید و طبیعتا مخاطبین شما در آن ذخیره شده‌اند و حالا یک آیپد یا آیفون جدید می‌خرید. با وارد کردن اپل آیدی خود در آیپد یا آیفون جدید، به طور خودکار لیست مخاطبین قبلی شما در آن نمایان می‌شود. 


•    تقویم (Calendar): اطلاعات اپلیکیشن تقویم هم به طور خودکار و از طریق سرویس iCloud مابین گجت های مختلف اپل همگام خواهد شد و اگر برنامه‌ریزی خاصی در اپلیکیشن تقویم آیفون خود ایجاد کرده باشید، آن برنامه در تمام گجت های دیگری که اپل آیدی مشابه شما در آن ها فعال باشد هم سینک و قابل رویت می‌شود. 


•    نوت ها (Notes): نوت ها هم قابلیت همگام سازی و سینک شدن در سرویس آیکلود را دارند و عملکرد آن ها در این شرایط درست مثل دو مورد قبلی خواهد بود که دسترسی آزادانه به آن ها از طریق تمام گجت هایی که Apple ID مشابه در آن ها فعال است مقدور می‌گردد. 


•    بکاپ آیفون یا آیپد (Backup): یکی از اصلی ترین فایل ها یا بهتر بگوییم اطلاعاتی که می‌توان آن را در ایکلود ذخیره کرد مربوط به فایل بکاپ (Backup) می‌شود. بکاپ در واقع یک فایل پشتیبان است که از محتوای گوشی ذخیره می‌شود و بعدا قابل ریستور یا بازیابی خواهد بود. در رابطه با این قابلیت در بخش های بعدی به طور دقیق تر صحبت خواهیم کرد چون یکی از اصلی ترین ویژگی های سرویس iCloud محسوب می‌شود. 

 

چه اطلاعاتی در iCloud ذخیره می‌شوند؟


•    عکس ها و فیلم های دوربین: در آیفون و آیپد های اپل قابلیتی تحت عنوان آیکلود فوتو لایبرری (iCloud Photo Library) ارائه شده که به موجب آن می‌توان تمام عکس و فیلم های ضبط شده با دوربین موبایل را به طور مستقیم روی سرور های ابری آیکلود آپلود کرد و بدین ترتیب با حذف این فایل ها از حافظه داخلی گوشی از پر شدن حافظه دستگاه جلوگیری به عمل آورد. سعی می‌کنیم در ادامه مطلب در رابطه با این قابلیت هم توضیحات تکمیلی ارائه کنیم. 


•    انواع فایل های دیگر: با استفاده از برنامه iCloud Drive می‌توانید انواع فایل های دیگری که مورد نظرتان است را هم در فضای ابری سرویس آیکلود ذخیره نمایید. این فایل ها می‌توانند با هر فرمت و شکلی باشند. توصیه داریم برای کاهش حجم فایل هایی که در سرویس آیکلود ذخیره می‌کنید حتما آن ها را دسته بندی کرده و در قابل فایل های فشرده شده با فرمت زیپ (ZIP) در آیکلود آپلود نمایید. 


موارد فوق تنها بخشی از اصلی ترین اطلاعاتی هستند که با استفاده از سرویس آیکلود می‌توانید آن ها را در فای ابری ذخیره نمایید و در صورت نیاز بدون اینکه هیچ جسم فیزیکی مثل هارد اکسترنال، فلش مموری و غیره را حمل کرده باشید از هر کجای دنیا به فایل های مورد نظرتان دسترسی یابید. اما آیا حجم ذخیره سازی اطلاعاتی که توسط آیکلود ارائه شده محدودیتی ندارد؟ در بخش بعد به صحبت در مورد این موضوع می‌پردازیم.


محدودیت های حجمی سرویس آیکلود 


متاسفانه اینطور نیست که شما بتوانید هر مقدار اطلاعاتی که دوست دارید را در اکانت iCloud خودتان آپلود یا ذخیره کنید و از نظر حجمی با هیچ محدودیتی رو به رو نباشید! اپل در حالت عادی 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را به صورت رایگان برای هر کاربری که Apple ID خود را در آیفونش فعال کند ارائه خواهد کرد. در صورتی که تمایل داشته باشید حجم بیشتری از فضای ابری آیکلود در اختیارتان قرار بگیرد باید اشتراک های این سرویس را تهیه نمایید که شما را ملزم به پرداخت هزینه خواهند کرد. خوشبختانه قیمت هایی که برای سرویس iCloud و اشتراک آن در نظر گرفته شده بسیار مناسب است. پلن قیمتی اپل برای این سرویس به شرح زیر خواهد بود:


•    20 گیگابایت فضای ابری ماهیانه: 1 دلار
•    200 گیگابایت فضای ابری ماهیانه: 4 دلار
•    500 گیگابایت فضای ابری ماهیانه: 10 دلار
•    1 ترابایت فضای ابری ماهیانه: 20 دلار


بنابراین با پرداخت یک هزینه ناچیز می‌توان حجم فضای ذخیره سازی اطلاعات در سرویس ایکلود آیفون را به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش داد و دیگر با محدودیت های حجمی این سرویس مواجه نبود، اما متاسفانه مشکل اینجاست که ما ایرانی ها بنا به دلایل سیاسی به صورت مستقیم قادر به پرداخت هزینه مستقیم سرویس iCloud و خرید اشتراک آن نیستیم. البته روش های برای دور زدن این محدودیت ها و انجام خرید های این چنینی و حتی خرید اپلیکیشن و بازی های اپ استور (App Store) و سرویس آیتیونز (iTunes) وجود دارد که سعی می‌کنیم در مقاله‌ای مجزا به طور جامع در رابطه با آن ها صحبت کنیم. 

 

محدودیت های حجمی سرویس آیکلود 


بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارند فایل های با حجم بالا را به صورت آنلاین و ابری ذخیره نمایند، آیکلود می‌تواند انتخاب عالی برای شما باشد. البته این موضوع در شرایطی صادق خواهد بود که شما با توجه به نیاز خود و حجم فایل هایی که تمایل دارید در این سرویس ذخیره نمایید، اشتراک آن را هم خریداری کنید. در غیر این صورت فضای 5 گیگابایتی آیکلود خیلی کارآمد نخواهد بود و شاید در بهترین شرایط ممکن بتواند برای ذخیره یک فایل بکاپ از حافظه آیفون مناسب باشد. اما بیایید نگاهی دقیق تر به اصلی ترین قابلیت هایی داشته باشیم که به واسطه سرویس آیکلود در آیفون های اپل قادر به استفاده از آن ها خواهید بود. 


قابلیت بکاپ و ریستور از طریق ایکلود آیفون


یکی از اصلی ترین قابلیت هایی که با استفاده از سرویس iCloud می‌توانید از آن استفاده کنید مربوط به امکان بکاپ و ریستور (Backup & Restore) می‌شود. سرویس آیکلود این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که به جای استفاده از کامپیوتر واسط و برنامه آیتیونز مستقیما فایل بکاپ یا پشتیبان دستگاه را در فضای ابری این سرویس ذخیره نمایید و برای ریستور اطلاعات آیفون هم از همین سرویس استفاده کنید. بنابراین اگر از سرویس iCloud برای تهیه بکاپ و ریستور کردن اطلاعات آیفون استفاده کنید، یک رویکرد بی‌دردسر و ساده تر را در پیش گرفته‌اید. برای تهیه بکاپ آیکلود کافیست به شرح زیر عمل کنید:


•    گوشی را به یک شبکه وای فای مناسب وصل کنید.
•    وارد بخش Settings شوید.
•    نام اپل آیدی خود را در بالای صفحه لمس نمایید. 
•    گزینه iCloud را لمس کنید.
•    گزینه iCLoud Back Up را فعال کنید. 
•    گزینه Back Up Now را لمس نمایید.

 

قابلیت بکاپ و ریستور از طریق ایکلود آیفون


منتظر بمانید تا پروسه آپلود بکاپ در آیکلود انجام شود. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که در پروسه بکاپ گیری از طریق سرویس iCloud اطلاعات فایل بکاپ در سرور ابری آپلود می‌شوند، بنابراین حجم بسته اینترنتی شما مطابق با حجم فایل بکاپ مصرف خواهد شد. همچنین سرعت شبکه اینترنتی که از آن استفاده می‌کنید تاثیر مستقیمی بر روی زمان تکمیل این پروسه دارد. اما برای ریستور اطلاعات از طریق آیکلود چه کنیم؟ به منظور ریستور اطلاعات از یک بکاپ در آیکلود کافیست در مراحل راه‌اندازی گوشی به شرح زیر عمل نمایید:


•    مراحل ابتدایی راه اندازی دستگاه را طی کنید و آیفون را به یک شبکه وای فای مناسب متصل نمایید.
•    در مرحله‌ای که با عنوان Apps & Data ارائه شده گزینه Restore From iCloud Backup را انتخاب کنید. 
•    مشخصات اپل آیدی خود را وارد نمایید و لاگین شوید. 

 

 بکاپ و ریستور از طریق ایکلود آیفون


حالا باید منتظر بمانید تا ریستور اطلاعات انجام شود. در نظر داشته باشید که برای ریستور شدن اطلاعات در واقع تمام اطلاعات فایل بکاپ دانلود می‌شوند و طبیعتا انجام این کار منجر به مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما خواهد شد. همچنین سرعت شبکه اینترنتی که به آن متصل هستید، تاثیر مستقیمی بر روی زمان مورد نیاز برای تکمیل این پروسه دارد. 


قابلیت ذخیره عکس و ویدیو های دوربین در آیکلود | iCloud Photo Library 


از دیگر قابلیت های بسیار جالب و کاربردی که از طریق ایکلود آیفون قادر به استفاده آن خواهید بود می‌توان به قابلیت iCloud Photo Library اشاره کرد. این قابلیت سبب می‌شود که به صورت خودکار عکس های ضبط شده با دوربین آیفون یا آیپد در سروی آیکلود آپلود شوند و بدین ترتیب از حافظه داخلی گوشی قابل حذف باشند. بدین ترتیب از یک سمت پر شدن حافظه داخلی موبایل دیرتر اتفاق می‌افتد و از سمت دیگر دسترسی سریع به عکس های ضبط شده با دوربین آیفون از هر گجت و دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد مقدور می‌گردد. برای فعالسازی قابلیت iCoud Photo Library کافیست به شرح زیر عمل شود:
•    در قدم نخست باید یک اپل آیدی در آیفون فعال باشد. 


•    وارد بخش Settings شوید.
•    نام Apple ID خود را لمس کنید.
•    گزینه iCloud را انتخاب نمایید. 
•    گزینه Photos را لمس کنید. 
•    اسلایدر کنار گزینه iCloud Photo Library را لمس کرده و آن را به حالت فعال منتقل نمایید. 

 

قابلیت ذخیره عکس و ویدیو های دوربین در آیکلود | iCloud Photo Library 


از این پس تمام عکس و ویدیوهایی که با دوربین آیفون خود ضبط می‌کنید به صورت خودکار در فضای ابری ایکلود آیفون ذخیره می‌شوند. بنابراین دیگر نیازی به ذخیره بودن این فایل ها در حافظه گوشی وجود ندارد و طبیعتا شاهد حذف آن ها خواهید بود و بدین ترتیب بخش عظیمی از حافظه آیفون آزاد می‌شود. در نظر داشته باشید که استفاده از قابلیت نام برده شده هم منجر به مصرف شدن حجم بسته اینترنتی شما می‌شود و می‌تواند خیلی زود آن را تمام کند. بنابراین یکی دیگر از قابلیت های جالبی که به واسطه سرویس آیکلود در اختیار کاربران قرار داده شده iCloud Photo Library خواهد بود.


قابلیت فایند مای آیفون (Find My iPhone)


یکی دیگر از اصلی ترین قابلیت هایی که به واسطه سرویس iCloud قادر به استفاده از آن خواهید بود، قابلیت فایند مای آیفون (Find My iPhone) نام دارد که امکان ردیابی کردن موقعیت مکانی آیفون را برایتان امکانپذیر می‌سازد. این قابلیت در مواقع خاصی که شما گوشی خود را گم رده باشید یا خدای نکرده آیفونتان به سرقت رفته باشد بسیار کاربردی خواهد بود و امکان ارائه زنگ هشدار، نمایش پیغام روی صفحه گوشی و حتی حذف تمام اطلاعات آن را فراهم می‌سازد. نکته جالب اینجاست که اگر شما اطلاعات آیفون را با استفاده از قابلیت Find My iPhone حذف کنید، سارق یا یابنده موبایل دیگر به هیچ عنوان قادر به استفاده از آن موبایل نخواهد بود چون با قفل آیکلود (iCloud Activation Lock) رو به رو می‌شود. 


خوشبختانه استفاده از سرویس فایند مای آیفون به سادگی امکانپذیر خواهد بود اما لازم است که چند شرط خاص برای بکارگیری موفقیت آمیز این قابلیت برقرار باشد. به عنوان مثال می‌بایست علاوه بر فعال بودن اپل آیدی، قابلیت Find My iPhone هم در گوشی فعال باشد و همچنین قابلیت Location Services و اینترنت آیفون هم برای ردیابی موقعیت مکانی گوشی فعال باشند. مراحلی که در این شرایط باید برای ردیابی موبایل از طریق سرویس ایکلود آیفون طی شوند به شرح زیر خواهند بود:

 

قابلیت فایند مای آیفون (Find My iPhone)


•    با کلیک بر روی این قسمت به سایت آیکلود وارد شوید. دقت داشته باشید که برای انجام این کار می‌توانید از اپلیکیشن Find My iPhone هم استفاده کنید که در گجت های مجهز به سیستم عامل iOS قابل نصب است.



•    ایمیل و رمز اپل آیدی خود را وارد کرده و در آیکلود ساین این (Sign In) نمایید.
•    روی آیکون با نماد رادار کلیک کنید. 
•    گزینه All Devices را انتخاب نمایید. 
•    مشاهده خواهید کرد که لیست آیفون و آیپد هایی که Apple ID شما در آن ها فعال است نمایان می‌شود. از این لیست آیفونی را انتخاب کنید که قصد ردیابی موقعیت مکانی آن را دارید.


مشاهده خواهید کرد که در صورت وجود شرایط لازم موقعیت مکانی آیفون روی نقشه نشان داده می‌شود. سه گزینه هم با عناوین Play Sound، Lost Mode و Erase در این بخش نمایان خواهند شد که می‌توانید آن ها را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Play Sound گوشی شروع به صدا خوردن و جلب توجه می‌کند. انتخاب گزینه Lost Mode به شما اجازه وارد کردن یک شماره موبایل به منظور نمایش بر روی صفحه آیفون را می‌دهد و یک صدای زنگ هشدار را هم در آیفون با هدف جلب توجه پخش می‌کند. گزینه Erase هم دستور حذف تمام اطلاعات شما از روی گوشی و قفل شدن آن را صادر خواهد کرد. بنابراین قابلیت Find My iPhone یکی دیگر از قابلیت های جالب و کاربردی است که به لطف وجود سرویس آیکلود (iCloud) در آیفون های اپل قادر به استفاده از آن خواهید بود. 


آپلود و مدیریت فایل ها از طریق iCloud Drive


اما چطور می‌توانیم فایل های خاص مورد نظرمان را در سرویس آیکلود آپلود کرده و بدین ترتیب از هر سیستم و گجتی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد به این فایل ها دسترس یابیم؟ برای انجام این کار در آیفون های اپل باید قابلیتی تحت عنوان iCloud Drive را فعال کنید. جالب است بدانید که سرویس آیکلود یک برنامه اختصاصی برای سیستم عامل ویندوز هم دارد که با نصب بر روی کامپیوتر می‌توانید به شکل جالب ترین نسبت به مدیریت و آپلود فایل های مورد نیازتان از کامپیوتر در iCloud وارد عمل شوید. برای فعالسازی قابلیت iCloud Drive در آیفون کافیست به شرح زیر عمل کنید:

 

آپلود و مدیریت فایل ها از طریق iCloud Drive

 

•    وارد قسمت Settings شوید.
•    نام اپل آیدی خودتان را از بالای صفحه لمس نمایید. 
•    گزینه iCloud را انتخاب کنید.
•    اسلایدر کنار گزینه iCloud Drive را لمس نمایید تا به حالت فعال منتقل گردد.
حالا برای مدیریت فایل هایی که در سرویس آیکلود قابل ذخیره سازی هستند یا ذخیره شده‌اند کافیست برنامه Files App را اجرا کنید که از آی او اس 11 شاهد ارائه آن بودیم. بعد از اجرای این برنامه مراحل زیر را طی نمایید:

 

 

قابلیت آپلود و مدیریت فایل ها از طریق iCloud Drive


•    گزینه Browse را انتخاب کنید. 
•    گزینه iCloud Drive را انتخاب نمایید. 


مشاهده خواهید کرد که لیست پوشه ها و فایل هایی که در سرویس ابری ایکلود آیفون شما ذخیره شده‌اند نمایان می‌گردند. شما می‌توانید به راحتی و از طریق آیفون خود این فایل ها را مدیریت کنید. جابجایی فایل ها، حذف فایل ها، کپی کردن آن ها و غیره همگی به سادگی امکانپذیر خواهد بود. برای دسترسی به بخش مدیریت فایل های آیکلود در ویندوز هم توصیه داریم اپلیکیشن اختصاصی که اپل برای ویندوز طراحی کرده را دانلود و نصب نمایید. این برنامه به راحتی امکان آپلود فایل های جدید و مدیریت آن ها را مقدور می‌سازد. 


مزیت ها و معایب استفاده از ایکلود آیفون


اما استفاده از سرویس iCloud مزیت ها و معایب مختص خودش را دارد و شما باید با توجه به شرایط خودتان تصمیم بگیرید که آیا آیکلود گزینه مناسبی برایتان هست یا خیر! برخی از اصلی ترین مزیت هایی که با استفاده از آیکلود در اختیارتان قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:
•    دسترسی سریع به تمام فایل های ضروری از هر جا و مکان
•    عدم نیاز به حمل و نقل هارد اکسترنال، فلش مموری و سایر گجت های این چنینی که برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌شوند
•    عدم نیاز به اتصال آیفون به کامپیوتر برای بکاپ گرفتن یا ریستور اطلاعات
•    امکان مدیریت سریع و بهینه فایل و اطلاعات مابین گجت های مختلف 


بنابراین سرویس آیکلود در یک جمله می‌تواند همه چیز را به شکل ساده تر برایتان ارائه کند. تقریبا هر قابلیتی که توسط این سرویس ارائه شده به نوعی به سهولت استفاده از آیفون و کاهش دردسرهای کاربر کمک می‌کند. اما از سمت دیگر محدودیت ها و معایبی هم در آیکلود وجود دارند که برخی از اصلی ترین آن ها شامل موارد زیر می‌شوند:


•    مصرف حجم بالای بسته اینترنتی در حین آپلود و دانلود
•    احتمال به سرقت رفتن اطلاعات شخصی کاربر در صورت سهل انگاری وی و دستیابی افراد سودجو به ایمیل و رمز اپل آیدی
•    کم بودن حجم رایگان سرویس و الزام مبنی بر صرف هزینه و خرید اشتراک ماهیانه


بنابراین با مزیت ها و معایب سرویس آیکلود هم آشنا شدید. شاید اصلی ترین مسئله‌ای که مانع می‌شود ما ایرانی ها قابلیت استفاده آزادانه از سرویس ایکلود آیفون را نداشته باشیم مسئله عدم امکان پرداخت و خرید اشتراک این سرویس باشد. البته مصرف شدن حجم بسته اینترنتی هم خیلی برای ما ایرانی ها جالب نیست چون هزینه بسته های حجمی در داخل کشور بسیار بالاست. 


جمع‌بندی
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صورت جامع در مورد سرویس ایکلود آیفون و قابلیت هایی که به واسطه این سرویس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد صحبت کردیم. سعی داشتیم فقط به اصلی ترین ویژگی هایی اشاره کنیم که در این راستا حائز اهمیت هستند و ارزش بحث دارند و از موارد جزئی صرف نظر نماییم. امیدواریم از این مقاله اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.


 

نظرات

captcha Refresh
امیرحسین رجب زاده
۱۴۰۰/۱۲/۰۹۰۰
پاسخبا سلام و خسته نباشید
من یک گوشی جدید خریدم ، ولی به دلیل حجم کاریم با واتس اپ نزدیگ به 25 گیگ فضا میخواست که بک اپ بگیره اما گوشی قدیمیم فضای ابریش فقط 5 گیگ بود من به ناچار 50 گیگ فضا خریدم و جا به جایی اطلاعاتم به راحتی انجام شد و بعد از روشن شدن گوشی جدید ریستور کردم و اطلاعات اومد رو گوشی جدید
اما اما...
الان 49 گیگش پر شده و میخوام که خالیش کنم اما نمیدونم چجوری ، ایا فایل بک اپی که گرفته شده و روی ایکلود هست رو میتونم پاک کنم؟؟؟
و کمی اطلاعاتم رو اصلاح کنم ، حذف کنم و مجددا بک اپ بگیرم که سبک تر بشه فضای ابری من ؟؟؟
توجه داشته باشین که گوشی قبلی 64 گیگ بود و گوشی جدیدم 256 هست که الان 200 گیگ فضای داخلی خالی داره
اگر راهنمایی کنید ممنون میشم
جی اس ام باتری
۱۴۰۱/۰۱/۲۱۰۰

سلام جناب رجب زاده 

توضیحات در مقاله ایکلود آیفون چیست و چه کارایی دارد؟ | iCloud به صورت کامل موجود می باشد

برای اطلاعت بشتر باید با کارشناس نرم افزار مشورت کنید

Triewly
۱۴۰۰/۰۴/۲۲۰۰
پاسخ

سایت شما عالی هستش امیدوارم موفق باشید

جی اس ام باتری
۱۴۰۰/۰۵/۰۶۰۰

سلام وقت بخیر دوست عزیز 

ممنون از انرژی مثبت و لطف شما موفق و پیروز باشید

رستمی
۱۴۰۰/۰۴/۰۵۰۰
پاسخ

ممنون از مقاله خوب شما بسیار کابردی  به من خیلی کمک کرد

جی اس ام باتری
۱۴۰۰/۰۴/۰۶۰۰

سلام جناب رستمی 

مرسی ار انرژی خوب شما خوشحالیم که مورد توجه شما قرار گرفته

موفق و پیروز باشید

مهرانی
۱۴۰۰/۰۲/۰۹۰۰
پاسخ

سلام و خسته نباشید خواندن این مقاله کمک بزرگی به من کرد  ممنون از شما و تیم خوب جی اس ام باتری

جی اس ام باتری
۱۴۰۰/۰۲/۱۲۰۰

سلام دوست عزیز 

ما خوشحالیم که مورد توجه شما قرار گرفته  انرژی خوب شما باعث دلگرمی ما می شود

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 2

آخرین محصولات

خرید  باتری اصلی موبایل و شارژر اصلی و کابل
خرید شارژر کابل اصلی ایفون

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید