بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد جی اس ام باتری کاملا محفوظ می باشد

 

با توجه به پایان سال فروش بسته شده است 

از سفارش خوداری کنید 

 

شروع کار از 15 فروردین سال جدید

 در صورت لزوم 09383323434 می توانید تماس بگیرید

 

بهترین زمان تعویض باتری ایفون چه زمانی است؟

بهترین زمان تعویض باتری ایفون چه زمانی است؟
چکیده این مطلب : انتشار : 1399/04/07 0 نظر

اگه شما هم از کاربران قدیمی گوشی های ایفون هستید احتمالا باید با مشکلات باتری روبرو شده باشید دیگه گوشی شما مثل گذشته شارژ نگه نمی داره یا خیلی زود خالی میشه ولی به راستی بهترین زمان برای تعویض باتری ایفون را چه طوری میشه تشخیص داد برای پاسخ به این سوال با ما جی اس ام باتری باشید.

بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل چه زمانی است؟

آیفون های اپل هم مثل دیگر گوشی های اندرویدی از باتری های لیتیوم یونی و پلیمری بهره‌مند هستند و طبیعتا بعد از گذشت چند وقت و قرار گرفتن در سیکل های شارژ مختلف، باتری آن ها هم ظرفیت اصلی و اولیه خود را از دست می‌دهد. بنابراین کاربر بعد از مدتی استفاده از گوشی خود نیاز به تعویض باتری آن را احساس خواهد کرد. اما بهترین زمان تعویض باتری آیفون ها و گوشی های موبایل اپل چه زمانیست؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد اهمیت انجام این کار و بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل صحبت کنیم. با جی اس ام باتری همراه باشید. 

آشنایی اولیه با باتری گوشی ها


باتری هایی که این روزها در گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند عموما از نوع لیتیوم پلیمری یا لیتیوم یونی هستند. در حال حاضر این نوع باتری ها بهترین نوع برای استفاده در گجت هایی مثل اسمارتفون محسوب می‌شوند که نیازمند باتری های شارژ شدنی خواهند بود. اما شما تا چه اندازه با ماهیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری یا بهتری بگوییم ماهیت باتری گوشی خودتان آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که باتری گوشی شما به مرور زمان ظرفیت اصلی خودش را از دست می‌دهد و همین عامل باعث می‌شود که همیشه کاربران بعد از چند ماه استفاده از گوشی احساس کنند باتری موبایلشان مثل روزهای اول شارژ نگه نمی‌دارد و اصطلاحا زود شارژ خالی می‌کند! آیا در مورد بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل اطلاعاتی دارید؟

 


ما تمایل نداریم و نمی‌خواهیم خیلی وارد جزئیات ساختاری و تکنولوژی شویم که در باتری های لیتیوم یونی و پلیمری اسمارتفون ها بکار گرفته شده‌اند، اما فقط در همین اندازه بدانید که چندین سال است در زمینه باتری های شارژ شدنی شاهد هیچ پیشرفت عمده و اساسی نبودیم اما از سمت مقابل دیگر قطعاتی که در موبایل ها بکار می‌روند از قبیل ال سی دی، پردازنده، رم، دوربین و غیره همگی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و پیشرفت آن ها به معنای نیاز به تامین انرژی بیشتر و عملکرد بهتر باتری بوده اما متاسفانه تکنولوژی باتری گوشی ها نتوانسته پایایای با دیگر تکنولوژی های موجود در این محصولات پیش برود و پیشرفت داشته باشد. 
 

بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل چه زمانی است؟


یکی از مشکلات عمده باتری های لیتیوم پلیمری و لیتیوم یونی مربوط به از دست رفتن تدریجی ظرفیت اصلی آن ها می‌شود. متاسفانه ساختار این باتری ها به گونه‌ایست که با گذر زمان و قرار گرفتن در سیکل های شارژ به تدریج بخشی از ظرفیت اصلی خودشان را از دست می‌دهند. به همین جهت است که شما بعد از چند ماه استفاده از گوشی خود احساس می‌کنید که شارژ باتری آن نسبت به روزهای اول به مراتب زودتر خالی می‌شود! چون در این موقع بخشی از ظرفیت اصلی باتری از دست رفته و مثلا اگر ظرفیت باتری گوشی در ابتدا 4000 میلی آمپر ساعتی بوده، ممکن است با توجه به تعداد سیکل های شارژی که باتری در آن ها قرار گرفته و نحوه استفاده کاربر، حالا ظرفیت آن به 3600 میلی آمپر ساعت رسیده باشد. 


دلیل افت ظرفیت باتری گوشی و جلوگیری از آن


همانطور که گفتیم دلیل افت تدریجی ظرفیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری با ماهیت و ساختار آن ها ارتباط دارد. به بیان دیگر این اتفاق با توجه به اساس کار و ساختاری باتری های مذکور رخ خواهد داد و هیچ راهی برای مقابله با آن وجود ندارد. اما روش هایی وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها می‌تواند سرعت افت ظرفیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری را کمتر کرد. به عنوان مثال هرچقدر سیکل های شارژ کردن باتری گوشی کمتر باشند یا هر چقدر گرمای کمتری به باتری گوشی وارد شود، سرعت افت ظرفیت آن هم کمتر خواهد و به طبع بیشتر شدن عوامل نام برده شده منجر به افزایش سرعت خالی شدن ظرفیت اصلی باتری های لیتیوم یونی می‌شود. 

 


برای اینکه باتری گوشی شما ظرفیت خود را زودتر از چیزی که باید از دست ندهد، توصیه داریم در حین شارژ کردن آن هم به نکات خاصی دقت داشته باشید که برخی از مهمترین آن ها در مقاله "شارژ صحیح باتری موبایل با چند نکته ساده و مهم" مشخص شده‌اند. به طور کلی کاهش سیکل های شارژ یا همان تعداد دفعاتی که گوشی به شارژ زده می‌شود و همچنین دور نگه داشتن آن از گرما و حرارت مهمترین موارد و نکاتی هستند که می‌تواند به جلوگیری از افت ظرفیت زود هنگامی باتری گوشی کمک قابل ملاحظه‌ای کنند. آیفون های اپل هم درست مثل گوشی های اندرویدی باتری لیتیوم یونی و پلیمری دارند و فهمیدن بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل در این اسمارتفون ها امری مهم و البته نیازمند کمی تجربه و دقت خواهد بود. 
 

دلیل افت ظرفیت باتری گوشی و جلوگیری از آن


قبل از اینکه در مورد جزئیات این مسئله صحبت داشته باشیم بهتر است کمی هم در مورد "عمر مفبد باتری گوشی" صحبت کنیم. اصطلاح عمر مفید باتری برای اشاره به میران سلامت باتری گوشی ها به کار برده می‌شود. زمانی که گفته می‌شود عمر مفید یک باتری تمام شده، بدان معناست که بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت اصلی و اسمی آن باتری در اثر استفاده از دست رفته و حالا ظرفیت باتری گوشی به قدری نیست که بتواند نیاز دستگاه و کاربر را برطرف سازد. در اینگونه مواقع مشکلاتی از قبیل زود خالی شدن شارژ باتری یا حتی خالی شدن ناگهانی کامل شارژ و صفر شدن ناگهانی درصد آن در گوشی نمایان می‌شود. پس اگر گفته شد عمر مفید یک باتری در گوشی تمام شده، یعنی باتری گوشی دیگر توان تامین انرژی مورد نیاز دستگاه را ندارد و خالی شدن شارژ آن خیلی زود به زود رخ می‌دهد و حالتی آزاردهنده خواهد داشت.


بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل 


اما بهترین موقعیت زمانی برای تعویض کردن باتری گوشی های شرکت اپل یا دیگر موبایل های اندرویدی چه زمانی است؟ این سوال از آن دسته سوالاتی است که هر روز عده زیادی از کاربران مطرح می‌کنند. قبل از هر چیز باید بگوییم که با توجه به ماهیت و ساختار باتری های لیتیوم یونی و پلیمری، تعویض آن ها بعد از مدت زمان های مشخص امری الزامی خواهد بود. یعنی باتری گوشی شما فارغ از اینکه محصول چه مدل و برندی باشد می‌بایست بعد از یک دوره زمانی خاص تعویض گردد و انجام این کار در گوشی های جدید فقط به دست تعمیرکاران امکانپذیر خواهد بود چون اغلب گوشی های جدید بدنه‌ای یکپارچه دارند و امکان جداسازی قاب آن ها و دسترسی به باتری بدون در اختیار داشتن لوازم و ابزارهای خاص امکانپذیر نخواهد بود.
به عقیده ما بهترین زمان برای تعویض باتری موبایل اپل و اندروید زمانی است که شما کاملا حس می‌کنید باتری گوشی موبایلتان خیلی زود به زود شارژ خالی می‌کند. عموما و طبق تجربه ما این اتفاق و شرایط بعد از 1 سال استفاده از گوشی رخ می‌دهد، البته زمان دقیق به وجود آمدن این شرایط با توجه به مدل و نوع گوشی و همچنین سبک استفاده کاربر از آن می‌تواند متفاوت باشد، اما اینکه باتری دستگاه چه زمانی نیاز به تعویض دارد به طور کامل توسط کاربر آن قابل درک و تشخیص خواهد بود. برای بهتر شدن شرایط و تشخیص راحت تر می‌توانید شارژدهی باتری گوشی خودتان را به روز و هفته های اول مقایسه کنید. اگر احساس می‌کنید تفاوت چشمگیری مابین نگهداری شارژ باتری گوشی شما در این دو بازه زمانی وجود دارد، احتمالا زمان مناسب برای تعویض باتری گوشی موبایلتان فرا رسیده است. 

 

بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل 


فراموش نکنید که افت ظرفیت باتری گوشی ها مسئله‌ای است که به تدریج رخ می‌دهد و امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و اگر هنوز به حد بحرانی خودش نرسیده باشد لزومی مبنی بر تعویض باتری نخواهید داشت. عموما بهترین زمان تعویض باتری گوشی اپل مربوط به زمانی می‌شود که باتری گوشی در کمتر از چند ساعت به طور کامل خالی شود یا شارژ آن با سرعت متعادل و درست امکانپذیر نباشد و وضعیت آزاردهنده‌ای را برای کاربر ایجاد کند که وی مجبور گردد همواره یک پاوربانک یا شارژر اورجینال گوشی خودش را به همراه داشته و حمل نماید تا بتواند از هر فرصتی برای شارژ کردن باتری گوشی خودش استفاده کند. اگر باتری گوشی شما به این وضع دچار نشده، شاید هنوز امکان استفاده از آن را داشته باشید. 


جمع‌بندی
 همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به صحبت در رابطه با بهترین زمان تعویض باتری گوشی های موبایل و به ویژه آیفون های اپل پرداختیم. سعی کردیم به طور کاملا مختصر مقوله اصلی را برایتان شرح دهیم. عموما بهترین زمان برای تعویض باتری گوشی ها توسط خود کاربر قابل تشخیص خواهد بود و مربوط به زمانی می‌شود که شارژ باتری گوشی با سرعت خیلی بالا و آزاردهنده‌ای خالی خواهد شد. اگر قصد تعویض باتری آیفون خود را دارید حتما به نکاتی که در مقاله "مهم ترین نکات در تعویض باتری آیفون" به آن ها اشاره کردیم دقت کافی داشته باشید. 

 

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 8

آخرین محصولات

خرید  باتری اصلی موبایل و شارژر اصلی و کابل
خرید شارژر کابل اصلی ایفون

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید