بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد جی اس ام باتری کاملا محفوظ می باشد

 

با توجه به پایان سال فروش بسته شده است 

از سفارش خوداری کنید 

 

شروع کار از 15 فروردین سال جدید

 در صورت لزوم 09383323434 می توانید تماس بگیرید

 

شارژ اولیه گوشی

شارژ اولیه گوشی
چکیده این مطلب : انتشار : 1398/10/22 0 نظر

در مورد درست شارژ کردن باتری گوشی ها صحبت های زیادی می‌شود و گاها برخی افراد نظرات عجیبی را هم ارائه می‌کنند که هیچ پایه و اساس علمی ندارند. اما واقعا نکاتی هم وجود دارند که در نظر گرفتن آن ها می‌تواند به شارژ بهتر گوشی موبایل و افزایش طول عمر آن کمک کند. از سمت دیگر باورهای غلطی هم وجود دارند که متاسفانه خیلی از افراد تصور بر حقیقی بدن آن ها خواهند داشت. در این مقاله به طور جامع در مورد شارژ صحیح باتری موبایل صحبت خواهیم کرد. با جی اس ام باتری  همراه باشید. 

شارژ صحیح باتری موبایل با چند نکته ساده

 

چرا شارژ صحیح باتری موبایل حائز اهمیت است؟


قبل از اینکه در رابطه با هر چیز دیگری صحبت کنیم بهتر است مشخص نمایید که چرا باید به درست شارژ کردن باتری گوشی اهمیت داد؟ اصلا منظور از شارژ درست و صحیح باتری موبایل چیست؟ باتری هایی که در اسمارتفون های امروزی بکار رفته‌اند از نوع لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری هستند. این نوع باتری ها در حال حاضر بهترین گزینه برای استفاده در گوشی ها و گجت هایی محسوب می‌شوند که به باتری شارژ شدنی نیاز دارند. اما از سمت دیگر باطری های نام برده شده نقاط ضعفی هم خواهند داشت و متاسفانه چندین سال است که هیچ راه حل مناسبی برای مقابله با این نقاط ضعف ارائه نشده و عملا شاهد پیشرفت اساسی در تکنولوژی باتری های شارژ شدنی گوشی ها به وجود نیامده است. 


یکی از اصلی ترین نقاط ضعف باتری های لیتیوم یونی و پلیمری مربوط به افت تدریجی ظرفیت آن ها می‌شود. ظرفیت اصلی و اولیه تمام باتری های لیتیوم یونی و پلیمری به مرور زمان و با قرار گرفتن در سیکل های شارژ افت می‌کند. اگرچه مقدار افت ظرفیت این باتری ها در هر سیکل شارژ بسیار ناچیز است اما زمانی که سیکل های شارژ زیاد شوند (عموما بعد از 400 الی 500 سیکل شارژ) بخش قابل ملاحظه‌ای از ظرفیت اصلی باتری گوشی از دست می‌رود . در اینجاست که کاربر با مشکل زود خالی شدن شارژ باطری یا اصطلاحا نگه نداشتن شارژ باتری از جانب گوشی رو به رو می‌شود. 

 

چرا شارژ صحیح باتری موبایل حائز اهمیت است؟


متاسفانه وقوع این مسئله و افت تدریجی ظرفیت باتری گوشی های موبایل امری اجتناب ناپذیر است و تحت هر شرایط رخ می‌دهد. یعنی امکان ندارد شما گوشی بخرید که باتری آن بعد از 6 ماه استفاده همچنان کیفیت و قدرت شارژدهی روزهای اول را داشته باشد و بدون تردید (حتی اگر شما به دلیل ظرفیت بالای باتری متوجه این امر نشده باشید)، مقداری از ظرفیت باتری افت خواهد کرد. اما این موضوع چه ارتباطی به شارژ صحیح باتری موبایل دارد؟

برخی از عوامل می‌توانند منجر به کاهش سرعت افت تدریجی ظرفیت باتری لیتیوم یونی شوند یا به بیان دیگر عواملی هستند که روی سرعت افت ظرفیت باطری گوشی های موبایل تاثیرگذار خواهند بود. با شناسایی و در نظر گرفتن این نکات می‌توانید عمر مفید باتری گوشی را افزایش دهید. 


بنابراین درست شارژ کردن باطری گوشی و توجه به نکاتی که در این راستا موثر هستند می‌تواند سبب شود که باطری موبایلتان کیفیت عملکرد بهتری داشته باشد و عمر مفید آن افزایش یابد. منظور از عمر مفید باتری بازه زمانی است که ظرفیت آن هنوز در محدوده قابل قبولی قرار دارد و به مقداری از دست نرفته که وضعیت آزاردهنده‌ای را به وجود آورد. به همین جهت سعی کردیم در یک مطلب اختصاصی به مهم ترین نکاتی اشاره کنیم که می‌توانند در شارژ صحیح باطری گوشی موثر باشند و در نتیجه منجر به افزایش عمر مفید آن شوند. در ادامه بیشتر به صحبت در رابطه با جزئیات این مسئله می‌پردازیم. بنابراین با جی اس ام باتری  همراه باشید.


اولین شارژ باتری گوشی: لازم یا غیرضروری؟


خیلی از کاربران و حتی فروشندگان موبایل بر این باور هستند که بعد از خرید یک اسمارتفون جدید باید باتری آن برای مدت زمانی طولانی (عموما بین 6 تا 8) ساعت به شارژ زده شود! اما آیا واقعا انجام این کار ضروری و لازم است؟ به هیچ عنوان اینطور نیست! باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری که در اسمارتفون های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند به گونه‌ای نیستند که نیاز به شارژ اولیه داشته باشند. جالب است بدانید که به شارژ زدن طولانی مدت (مثلا 6 الی 8 ساعت) باتری خیلی از گوشی ها می‌تواند حتی تاثیر منفی هم در عملکرد باتری داشته باشد! اما چرا تاکید بر اویل شارژ باتری گوشی بعد از خریداری کردن آن و خارج ساخت دستگاه از جعبه همچنان انجام می‌گیرد با اینکه این مسئله ارتباطی به شارژ صحیح باتری موبایل ندارد؟

 

 

اولین شارژ باتری گوشی: لازم یا غیرضروری؟


دلیل این موضوع تاثیر روانی است که فول شارژ بودن باتری گوشی قبل از اولین استفاده بر روی کاربر خواهد داشت. از آنجایی که باتری یک گوشی پلمب حداکثر ظرفیت ممکن را دارد و هنوز ظرفیت آن با افت مواجه نشده، وقتی فول شارژ شود می‌تواند به بهترین شکل ممکن انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند و بهترین قدرت شارژدهی خود را به معرض نمایش بگذارد. این امر سبب می‌شود تا کاربر تجربه استفاده بهتری از موبایل خود داشته باشد و شارژدهی خوب باطری گوشی وی از دید او رضایت بخش تلقی گردد. اما حالا تصور کنید که باتری گوشی در ابتدا 30 درصد شارژ داشته باشد و کاربر بدون اینکه نسبت به شارژ اولیه باتری دستگاه اقدام کند آن مورد استفاده قرار دهد! در این شرایط خیلی زود 30 درصد شارژ باقی مانده باتری خالی خواهد شد و بدین ترتیب حسی در کاربر به وجود می‌آید که گویا قدرت شارژدهی باطری موبایل وی جالب نیست! پس اگر فروشندگان موبایل یا حتی شرکت های سازنده گوشی توصیه دارند که قبل از اولین استفاده از دستگاه باتری آن را فول شارژ کنید، فقط برای این است که شما تجربه کاربری بهتر و بازخورد اولیه مناسب تری از گوشی دریافت نمایید. 

 


شارژ صحیح باتری موبایل با شارژر فابریک و اورجینال گوشی


 یکی از مسائل بسیار مهمی که می‌تواند روی کیفیت شارژ باطری موبایل تاثیرگذار باشد و منجر گردد که عمر مفید باتری افزایش پیدا کند مربوط به استفاده از شارژر فابریک و اورجینال دستگاه می‌شود. تا حد امکان سعی کنید هیچوقت از شارژ گوشی های دیگری برای شارژ کردن باطری موبایل خودتان استفاده به عمل نیاورید، چون انجام این کار می‌تواند شوکی را به باتری وارد کند و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه از نظر تئوری استفاده از شارژ دیگر اسمارتفون ها نباید تاثیر منفی روی باتری گوشی داشته باشد اما تجربه نشان داده که حداقل در برخی مواقع این تاثیر منفی روی باتری اعمال می‌شود و حتی اگر در کوتاه مدت قابل رویت نباشد در دراز مدت قابل لمس خواهد بود. 

 

شارژ صحیح باتری موبایل با شارژر فابریک و اورجینال گوشی


برخی افراد برای افزایش سرعت شارژ شدن باطری گوشی خود از آداپتورهای متفاوت با آداپتور اصلی گوشی استفاده می‌کنند که ولتاژ، شدت جریان و توان بیشتری دارند. طبیعتا استفاده از این نوع آداپتور ها می‌تواند سرعت شارژ شدن باتری موبایل را افزایش دهد اما انجام این کار برخلاف قواعد شارژ صحیح باتری موبایل است و خیلی راحت می‌تواند به باطری گوشی آسیب وارد کند. زمانی که یک آداپتور شدت جریان و ولتاژ الکتریکی بیشتری را به باتری گوشی وارد می‌کند، تنش و استرس وارد بر باطری به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و این استرس تاثیر منفی روی عملکرد باتری خواهد داشت و منجر به بیشتر شدن مقدار افت ظرفیت آن می‌شود. اگر برای طولانی مدت از این نوهع آداپتور ها برای شارژ باتری گوشی خود استفاده کنید خواهید دید که باتری گوشی پس از مدت کوتاهی عمر مفید خود را از دست می‌دهد و زود به زود خالی می‌شود. 


پس هیچوقت از شارژ دیگر گوشی ها برای شارژ کردن باطری موبایل خودتان استفاده نکنید. البته در برخی مواقع که مشخصات شارژ گوشی دیگر با مشخصات شارژ موبایل شما کاملا مشابه باشد، مشکلی برای انجام این کار وجود نخواهد داشت. ضمنا به هیچ وجه از شارژر های نامرغوب برای شارژ کردن باطری گوشی استفاده به عمل نیاورید چون این نوع شارژر ها هم می‌توانند به شدت استرس وارد بر باتری را افزایش داده و حتی منجر به بروز حوادثی مثل آتش گرفتن و انفجار باتری شوند. استفاده از شارژ فابریک و اورجینال موبایل یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای درست شارژ کردن باطری گوشی به آن توجه کنید. 


گرما دشمن اصلی باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری!


 اصلی ترین دشمن باطری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری گرماست!زمانی که این نوع باتری ها در معرض گرما و حرارت قرار گیرند مقدار افت ظرفیت آن ها با توجه به شدت گرما چند برابر می‌شود. به عنوان مثال اگر باتری یک گوشی در حالت عادی که به شارژ زده می‌شود 0.02 درصد از ظرفیت اسمی و اولیه خود را از دست بدهد، با افزایش گرمای وارد بر باطری این مقدار می‌تواند چندین برابر شده و به مقادیری همچون 0.08 درصد یا 0.1 درصد برسد. بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که باید در شارژ صحیح باتری موبایل توجه ویژه‌ای به آن داشت مربوط به خنک نگه داشتن بدنه و باتری می‌شود. اما چطور می‌توانیم باطری گوشی را خنک نگه داریم؟


در حالت عادی و مواقعی که گوشی به شارژ زده نشده می‌توانید با عدم اجرای تسک های سنگین و طولانی مدت از داغ شدن بدنه موبایل و آسیب دیدن باتری جلوگیری کنید. به عنوان مثال اجرای گیم های سنگین می‌تواند منجر به افزایش فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر شود و گرمای بسیار بالایی را تولید کند. وقتی این گرما برای مدت زمان طولانی در تماس با باتری قرار گیرد، افت ظرفیت در آن نمایان خواهد شد. پس همیشه سعی کنید از انجام تسک های سنگین برای بازه های طولانی در گوشی دوری نمایید تا باطری موبایلتان بیش از اندازه تحت اثر گرما قرار نگیرد. همچنین از قرار دادن گوشی در مکان هایی که مستقیما تحت تابش نور آفتاب قرار دارد اکیدا خودداری کنید!

 

 

گرما دشمن اصلی باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری!


به عنوان مثال هیچوفت در روزهای گرم تابستان گوشی را روی داشبورد خودرو که مستقیما تحت تابش نور آفتاب قرار دارد نگذارید، چون گرمای خارجی وارد بر بدنه موبایل هم می‌تواند توسط آن جذب شده و مستقیما به باتری گوشی آسیب بزند. علاوه بر این باید در حین شارژ کردن باطری هم سعی کنید آن را خنک نگه دارید چون پروسه شارژ باطری گوشی های هوشمند یک پروسه گرمازاست. برای جلوگیری از این موضوع باید به چندین مسئله توجه داشته باشید. اول اینکه در حین شارژ باتری موبایل از آن استفاده نکنید چون این امر منجر به افزایش گرما و طولانی تر شدن مدت زمان شارژ می‌شود و به شدت روی عمر مفید باتری تاثیر منفی خواهد داشت. همچنین سعی کنید گوشی را در مکان خنکی قرار دهید و حتی اگر شده در روز های تابستان آن را رو به روی باد کولر به شارژ بزنید. 


جدا کردن گوشی از قاب، کیف و کاور هم می‌تواند به تسریع پروسه خنک کاری کمک کند. پس در نظر داشته باشید که هر چقدر باطری گوشی شما در معرض گرمای بیشتری قرار بگیرد و مدت زمان قرارگیری آن در معرض گرما بیشتر باشد، آسیب وارد بر آن هم بیشتر می‌شود و عمر مفید باطری با کاهش قابل ملاحظه‌تری رو به رو خواهد شد. همیشه سعی کنید بدنه گوشی خود را خنک نگه داشته و به هر روش ممکن از داغ شدن آن جلوگیری نمایید، البته به هیچ عنوان درست نیست که از روش های غیرمعقولانه مثل قرار دادن گوشی در یخچال و فریزر به منظور خنک کردن دستگاه استفاده کنید. 


از پاوربانک و شارژر فندکی نامرغوب استفاده نکنید!


این روزها استفاده از پاوربانک و شارژرهای فندکی در بین کاربران کاملا مرسوم شده و خیلی از افراد بنا به شرایط از این نوع ابزارها به جای شارژر موبایل استفاده می‌کنند. متاسفانه همه پاور بانک ها و شارژر های فندکی خودرو کیفیت خوبی ندارد و اگر از نسخه های بی‌کیفیت آن ها استفاده کنید، باتری گوشی شما به مرور با افت کیفیت شارژدهی و ظرفیت رو به رو خواهد شد. جالب است بدانید تقریبا 80 درصد پاوربانک ها و شارژرهای فندکی که در داخل کشور و فروشگاه های لوازم جانبی موبایل عرضه شده‌اند نامرغوب و کم کیفیت هستند و استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد.


در انتخاب پاور بانک و شارژر فندکی باید به مشخصاتی مثل برند سازنده و اعتبار آن، اصل بودن کامل و همچنین قابلیت هایی که شارژر فندکی یا پاور بانک دارد دقت شود. برخلاف پاور بانک و شارژر های فندکی کم کیفیت، برخی نمونه های این محصولات واقعا کیفیت عالی را ارائه می‌کنند. تکنولوژی هایی مثل قابلیت تنظیم خودکار شدت جریان و ولتاژ خروجی با توجه به نیاز باتری، جلوگیری از اورولتاژ و افزایش بیش از حد شدت جریان و خیلی ویژگی های دیگر در برخی از پاور بانک ها و شارژر های فندکی ارائه شده‌اند که سبب می‌شوند شارژ باطری موبایل با استفاده از آن ها بدون مشکل قابل انجام باشد. پس عدم استفاده از شارژر های فندکی و پاوربانک های بی‌کیفیت را هم به عنوان یکی دیگر از مهم ترین نکات شارژ صحیح باتری موبایل به خاطر بسپارید. 

 

از پاوربانک و شارژر فندکی نامرغوب استفاده نکنید!


شارژ شب تا صبح باتری می‌تواند به آن آسیب بزند!


در رابطه با اتصال گوشی های موبایل به شارژر برای مدت زمان طولانی مثل شب تا صبح صحبت های زیادی به عمل آمده و تقریبا نظرات متفاوتی ارائه می‌شود، اما واقعیت امر چیست و آیا به شارژ زدن گوشی از شب تا صبح ممکن است به باطری آن آسیب برساند؟ درست است که گوشی های موبایل به قدری هوشمند شده‌اند که می‌توانند به محض فول شارژ شدن باطری انتقال بار الکتریکی از شارژر به باتری را متوقف کنند و بدین ترتیب وقتی باطری موبایل شما فول شارژ شد، عملا علیرغم اینکه شارژر به آن وصل است هیچ انتقال انرژی از شارژر به گوشی صورت نمی‌پذیرد. اما با این وجود اتصال طولانی مدت شارژ به گوشی می‌تواند به باتری آسیب برساند! اما چطور؟


زمانی که یک شارژر برای مدت زمان طولانی به گوشی متصل باقی بماند، استرس وارد بر باتری افزایش پیدا می‌کند، چون وقتی باطری گوشی 100 درصد شارژ شود و دوباره مقدارش به 99 درصد برسد، انتقال انرژی از شارژر به باطری آزاد می‌شود و این سیکل در کل مدت زمانی که باطری موبایل به شارژر وصل شده تکرار خواهد شد و منجر به افزایش استرس وارد بر باتری می‌گردد. از سمت دیگر همین سیکل های کوچکی که تکرار می‌شوند می‌توانند منجر به تولید گرما شوند و بدین ترتیب وقتی گوشی برای مدت زمان طولانی تر به شارژ زده می‌شود، مدت زمان بیشتری هم در معرض گرما قرار می‌گیرد. 
به همین جهت توصیه داریم هیچوقت برای مدت زمان طولانی گوشی خود را به شارژ نزنید و به ویژه از اتصال شب تا صبح موبایل به شارژر اجتناب کنید. البته شاید جالب باشد که بدانید اپل به تازگی و در آپدیت iOS 13 قابلیت خاصی تحت عنوان Optimize Charging را ارائه کرده که تقریبا می‌تواند مشکل نام برده شده را برطرف کند و منجر شود که حتی اتصال گوشی از شب تا صبح به شارژ هم مشکلی برای باطری آن به همراه نداشته باشد. این قابلیت به گونه‌ای عمل می‌کند که در دقایق اولیه اتصال گوشی به شارژر، باتری دستگاه را تا 80 درصد شارژ خواهد کرد و سپس انتقال شارژ از شارژر به باطری را کاملا متوقف می‌سازد و طبق الگوی هوشمندانه‌ای که از آن پیروی می‌کند 30 دقیقه قبل از اینکه کاربر گوشی را از شارژر خارج نماید به طور خودکار پروسه شارژ را دوباره آزاد می‌کند و تا فول شارژ شدن باطری ادامه می‌دهد. سعی می‌کنیم در یک مقاله دیگر به طور دقیق تر در رابطه با جزئیات قابلیت Optimized Charging اپل صحبت کنیم. 

 

شارژ شب تا صبح باتری می‌تواند به آن آسیب بزند!


شارژ صحیح باتری موبایل با کاهش مدت زمان شارژ


یکی از ترفند های خیلی خوب و موثری که می‌توانید از آن برای افزایش طول عمر باتری موبایل خود استفاده کنید مربوط به کوتاه کردن مدت زمان شارژ می‌شود. اما چطور می‌توان مدت زمان شارژ باطری را کمتر کرد؟ بدین منظور باید از خالی شدن کامل باتری و همچنین فول شارژ شدن آن دوری کنید. یعنی به جای اینکه منتظر بمانید تا باطری موبایلتان کاملا خالی شده و شارژ آن به زیر 5 درصد برسد، وقتی شارژ آن روی 20 یا 25 درصد قرار دارد اتصال دستگاه به شارژر را انجام دهید. از سمت دیگر به جای اینکه باتری را فول شارژ کنید، وقتی مقدار شارژ آن 80 یا 85 درصد رسید اتصال شارژ را متوقف نمایید. 
سعی کنید همیشه سیکل های شارژ باطری موبایل خودتان را به همین صورت انجام دهید. بدین ترتیب مدت زمانی که گوشی به شارژر متصل شده کاهش می‌یابد و در نتیجه باتری تحت تنش کمتری قرار می‌گیرد. همچنین با کاهش مدت زمان شارژ، طبیعتا مدت زمانی که گوشی در معرض حرارت و گرما قرار می‌گیرد هم کاهش پیدا می‌کند. بدین ترتیب باز هم استرس وارد بر باطری کاهش خواهد یافت و بازده آن در دراز مدت افزایش می‌یابد. بنابراین کم کردن مدت زمان شارژ و انجام شارژ مابین بازه 20 الی 80 درصد می‌تواند یکی از موثرترین ترفندها برای شارژ صحیح باتری موبایل محسوب شود. 


فعالسازی حالت پرواز یا خاموش کردن گوشی در حین شارژ 


روشی که در این قسمت می‌خواهیم به صحبت در مورد آن بپردازیم روشی است که شاید همیشه کاربردی نباشد و در خیلی از مواقع امکان استفاده آن برایتان مقدور نشود اما در زمان هایی که شرایط لازم برای بکارگیری این روش را دارید، بهتر است حتما از آن استفاده به عمل آورید. این روش و ترفند مربوط به فعالسازی حالت پرواز یا خاموش کردن گوشی می‌شود. اما فعالسازی حالت پرواز و خاموش کردن موبایل در حین شارژ باطری چه ارتباطی به شارژ صحیح باطری گوشی دارد؟ انجام این کار در یک جمله منجر به افزایش طول عمر باتری خواهد شد، اما چطور؟ وقتی حالت پرواز در گوشی شما فعال شود یا موبایلتان در حالت خاموش به شارژر متصل گردد، به دلیل درگیری کمتر اجزای سخت افزاری و مصرف نشدن شارژ باطری از جانب آن ها، گرمای کمتری در گوشی تولید می‌شود و از سمت دیگر شارژ باطری با سرعت بیشتری انجام خواهد شد چون مصرف شارژ در حالت خاموش به صفر می‌رسد و در حالت پرواز هم به دلیل غیر فعال بودن قابلیت های اتصال کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

 

فعالسازی حالت پرواز یا خاموش کردن گوشی در حین شارژ 


پس بدین ترتیب علاوه بر کاهش شدت گرمایی که باطری در حین شارژ با آن مواجه می‌شود، مدت زمان شارژ باطری هم کاهش می‌یابد و بدین ترتیب دستگاه کمتر در معرض گرما قرار خواهد گرفت. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم گرما اصلی ترین دشمن باطری های لیتیوم یونی و پلیمری است و می‌توانید تاثیر مستقیمی روی سرعت از دست رفتن ظرفیت اصلی باتری داشته باشد. با فعالسازی حالت پرواز یا خاموش کردن موبایل در حین شارژ باطری می‌توانید تا حد زیادی از افت ظرفیت باتری و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. پس این روش هم یکی دیگر از نکات مهم در شارژ صحیح باتری موبایل است. 


آیا شارژرهای سریع و فست شارژ به باطری گوشی آسیب می‌زنند؟


برخی افراد عقیده دارند که شارژر های جدید امروزی که شدت جریان، ولتاژ و توان بالایی دارند و از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کنند ممکن است به باطری موبایل آسیب برسانند اما آیا واقعا اینطور خواهد بود؟ خوشبختانه پاسخ منفی است و استفاده از شارژر هایی که از قابلیت کوییک شارژ یا اصطلاحا فست شارژ پشتیبانی می‌کنند هیچ آسیبی به باطری موبایل وارد نخواهد کرد، البته تحت شرایطی که گوشی مدارهای سخت افزاری و کدنویسی های نرم افزاری مناسب برای سازگاری با تکنولوژی شارژ سریع را داشته باشد! بنابراین اگر گوشی به طور پیش فرض از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی کند و به فست شارژر مجهز باشد، شارژ باطری آن با این شارژر هیچ آسیبی به باتری وارد نخواهد کرد. 


اما اینطور نیست که استفاده از یک فست شارژر 15 واتی در گوشی معمولی که شارژر فابریک آن 5 واتی است آسیبی به آن وارد نکند، بلکه در این شرایط آسیب جدی به باطری وارد می‌شود. چون در اینگونه مواقع گوشی شما قابلیت پشتیبانی از ولتاژ و شدت جریان ورودی که توسط شارژر ارائه شده را ندارد و نوساناتی در انتقال بار الکتریکی به وجود می‌آید که می‌توانند تنش و استرس وارد بر باطری را افزایش دهند و منجر به آسیب دیدن آن شوند. همانطور که قبلا هم گفتیم همیشه باید سعی شود که از شارژر اورجینال و فابریک هر گوشی برای شارژ آن استفاده شود و بکارگیری شارژر دیگر گوشی ها در طولانی مدت می‌تواند منجر به افت قدرت شارژدهی باطری شود. پس قابلیت شارژ سریع در گوشی هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند هیچ آسیبی به باطری آن ها وارد نمی‌کند اما بکارگیری این شارژرها برای شارژ باطری گوشی های معمولی که برای پشتیبانی از این قابلیت بستر مناسب را به همراه ندارد آسیب زننده خواهد بود. 

 

 

آیا شارژرهای سریع و فست شارژ به باطری گوشی آسیب می‌زنند؟


آیا شارژ بیسیم به باطری آسیب می‌زند؟


برخلاف تکنولوژی شارژ سریع، قابلیت شارژ بیسیم می‌تواند به باتری گوشی آسیب برساند به همین سبب اغلب توصیه می‌شود که از این تکنولوژی در موارد کمتری استفاده شود. حتما این سوال در ذهنتان ایجاد شده که تکنولوژی مذکور چطور می‌تواند با باطری گوشی آسیب برساند؟ واقعیت امر این است که وقتی از قابلیت شارژ بیسیم برای شارژ کردن باطری گوشی استفاده می‌کنید بخش عظیمی از انرژی الکتریکی که توسط پد شارژر تولید و ساطع می‌شود تلف خواهد شد و توسط گوشی دریافت نمی‌گردد و فقط بخش کوچکی از این انرژی توسط موبایل دریافت شده و به باطری منتقل خواهد شد.
این امر سبب می‌شود که مدت زمان شارژ افزایش یابد و از سمت دیگر بدنه گوشی به مراتب داغ تر از حالت عادی شود و دستگاه برای مدت زمان بیشتری در معرض گرما قرار گیرد. بدین ترتیب آسیب بیشتری به باطری آن وارد می‌شود و در نتیجه به مرور زمان عمر مفید باطری کاهش می‌یابد. بنابراین اگر به دنبال شارژ صحیح باتری موبایل خود هستید سعی کنید تا حد امکان از شارژر های بیسیم و القایی برای شارژ کردن باتری گوشی خود استفاده به عمل نیاورید و از شارژر سیمی و فابریک خود موبایل استفاده کنید.


شارژ صحیح باتری موبایل | جمع‌بندی


همانطور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردیم به طور جامع در رابطه با شارژ صحیح باتری موبایل صحبت کنیم و به موضوعاتی اشاره داشته باشیم که تقریبا همه افراد در مورد آن ها سوالاتی دارند. فراموش نکنید توجه به نکاتی که نام بردیم می‌توانند سبب شوند که عمر مفید باطری گوشی شما افزایش یابد و دیرتر با مشکلاتی مثل زود خالی شدن شارژ باتری رو به رو شوید. امیدواریم که از این مطلب اختصاصی استفاده لازم را به عمل آورده باشید.
 

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 11

آخرین محصولات

خرید  باتری اصلی موبایل و شارژر اصلی و کابل
خرید شارژر کابل اصلی ایفون

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید