بستن

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد جی اس ام باتری کاملا محفوظ می باشد

 

با توجه به پایان سال فروش بسته شده است 

از سفارش خوداری کنید 

 

شروع کار از 15 فروردین سال جدید

 در صورت لزوم 09383323434 می توانید تماس بگیرید

 

مشکلات رایج اینستاگرام و آموزش رفع آن ها

مشکلات رایج اینستاگرام و آموزش رفع آن ها
چکیده این مطلب : انتشار : 1398/11/02 0 نظر

اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در گوشی های موبایل گاها با اختلال هایی مواجه می‌شود که می‌توانند آزاردهنده باشند. اختلال و مشکلات اینستاگرام عموما با در نظر گرفتن چند راه حل ساده قالب رفع خواهند بود و اصطلاحا موقتی هستند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی مشکلات رایج اینستاگرام بپردازیم و راه حل رفع آن ها را هم برایتان شرح دهیم. بنابراین با جی اس ام باتری همراه باشید

مشکلات رایج اینستاگرام و آموزش رفع آن ها

.

مشکلات رایج اینستاگرام : مقدمه


بدون تردید با برنامه اینستاگرام آشنایی دارید. این برنامه بدون شک هم اکنون محبوب ترین اپلیکیشن موبایل فعال در حوزه شبکه های اجتماعی است که میلیون ها ایرانی هم هر روز از آن استفاده می‌کنند. اینستاگرام نه تنها می‌تواند نقش یک برنامه اطلاع رسان را ایفاء کند و جدیدترین اخبار روز دنیا را در اختیار کاربران قرار دهد، بلکه می‌تواند منبع کسب درآمدی برای خیلی از کسب و کارهای آنلاین هم باشد. اما متاسفانه گاها چه در حین استفاده شخصی و چه در حین استفاده تجاری از اینستاگرام  مشکلاتی پدیدار می‌شود که آزاردهنده هستند. گیر کردن برنامه، کرش شدن آن؛ ناموفق بودن آپلود عکس و ارسال پست، عدم به روز رسانی صفحه اکسپلور و غیره برخی از این مشکلات هستند. 
خوشبختانه تمام مشکلاتی که از آن ها نام بردیم در اغلب مواقع به راحتی قابل رفع هستند. بنابراین اگر در حین استفاده از اینستاگرام با مشکل و باگ رو به رو شدید نگران نباشید، چون مطمئنا به منظور رفع مشکل به وجود آمده راه حلی وجود دارد. ما در این مقاله اختصاصی سعی داریم به معرفی مشکلات رایج اینستاگرام بپردازیم و راه حل رفع هر یک از آن ها را هم برایتان شرح دهیم. طبیعتا در یک مقاله امکان اشاره به همه مشکلات و باگ های اینستا وجود ندارد، بنابراین سعی خواهیم کرد که فقط به مهم ترین این موارد اشاره داشته باشیم. با جی اس ام باتری همراه شوید. 


1- دانلود نشدن اینستاگرام 


اگر با مشکل در دانلود اینستاگرام مواجه شده‌اید، مطمئن باشید که دلیل آن به خود برنامه اینستاگرام ارتباطی ندارد بلکه مربوط به مرجع دانلود و اتصال اینترنت شما می‌شود. در این شرایط ابتدا از متصل بودن گوشی به یک شبکه اینترنت مناسب اطمینان حاصل کنید. در نظر داشته باشید که آیفون های اپل برای اتصال به اپ استور (App Store) نیاز به ابزار تغییر IP دارند، بنابراین اگر از آیفون یا آیپد استفاده می‌کنید مطمئن شوید که ابزار تغییر IP گوشی شما هم فعال است و بدون مشکل کار می‌کند. فعالسازی یک ابزار تغییر IP مناسب در خیلی از مواقع می‌تواند مشکل دانلود نشدن اینستاگرام از گوگل پلی استور (Google Play Store) را هم رفع کند، بنابراین بد نیست از این روش برای رفع مشکل اینستا در اندروید هم استفاده کنید. 

 

مشکلات رایج اینستاگرام و آموزش رفع آن ها


در قدم بعدی برای رفع مشکل دانلود نشدن که یکی از مشکلات رایج اینستاگرام هم هست توصیه داریم از آزاد بودن فضای ذخیره سازی اطلاعات در گوشی اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که حداقل 1 گیگابایت از حافظه موبایلتان خالی است. پاک کردن حافظه کش اپ استور و گوگل پلی استور هم می‌تواند راه حلی برای رفع این مشکل باشد. در گوشی های اندرویدی انجام این کار با مراجعه به منوی Settings >Application Manager و انتخاب برنامه و سپس گزینه Clear Cache امکانپذیر خواهد بود اما در آیفون های اپل برای حذف حافظه کش اپ استور باید از ترفند دیگری استفاده شود. این ترفند بدین صورت است که بعد از اجرای اپ استور، ده مرتبه به هر یک از آیکون های لبه زیرین صفحه ضربه لمسی می‌زنید. بدین ترتیب کش اپ استور در آیفون حذف خواهد شد.


راه حل بعدی که می‌توانید در گوشی های اندرویدی از آن استفاده کنید مربوط به دانلود از سایر مراجع مثل "کافه بازار" یا حتی دانلود فایل نصبی و apk برنامه اینستاگرام می‌شود که از وبسایت های متعددی همچون apkmirror، apkpure و غیره قابل دریافت خواهد بود. در صورت دانلود فایل نصبی برنامه از این مراجع و فعال بودن گزینه Unknown Sources در منوی تنظیمات گوشی می‌توانید مستقیما این اپلیکیشن ها را روی موبایل خودتان نصب کنید. اگر هیچ یک از روش های نام برده شده مشکل دانلود نشدن اینستاگرام را رفع نکردند، فکتوری ریست می‌تواند گزینه آخر شما باشد. 


2- مشکل نصب نشدن اینستاگرام


یکی دیگر از مشکلات رایج اینستاگرام مربوط به عدم موفقیت در نصب آن می‌شود. در این حالت عموما کاربر پس از لمس آیکون برنامه و ارائه دستور لمس آن با ارور های خاصی رو به رو خواهد شد. بروز این مشکل در گوشی های اندرویدی به مراتب شایع تر از آیفون های اپل است. اگر با این مشکل مواجه شده‌اید توصیه داریم در قدم اول مطمئن شوید که حافظه موبایلتان به اندازه کافی فضا برای ذخیره کردن و نصب یک اپلیکیشن جدید را ارائه می‌کند. اگر کمتر از 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات در حافظه گوشی شما باقی مانده، با حذف چند برنامه و اقدامات دیگر این مقدار فضا را کمی افزایش دهید و حداقل به 1 گیگابایت برسانید. 

 

 مشکل نصب نشدن اینستاگرام


در قدم بعد مطمئن شوید که اینستاگرام را از مراجع قابل اطمینان دانلود کرده‌اید. در خیلی از مواقع ارور هایی که موقع نصب برنامه رخ می‌دهند ناشی از درست و کامل نبودن پکیجی هستند که دانلود شده است. احتمال بروز این ارور در مواقعی که فایل نصبی برنامه را از مرجع سوم شخص دانلود کرده باشید بیشتر می‌شود. ضمنا در نظر داشته باشید که برنامه اینستاگرام در گوشی هایی که سخت افزار خیلی ضعیفی دارند یا از اندروید و iOS قدیمی بهره ببرند خیلی راحت اجرا نمی‌شود و احتمال دارد ارور های حین نصب برنامه ناشی از این مسئله و قدیمی بودن گوشی شما هم باشند. 


3- مشکل ورود به حساب کاربری اینستاگرام


خیلی از کاربران با ورود یا اصطلاحا لاگین به اکانت اینستاگرام خودشان مشکل دارند. عموما بروز مشکلات این چنینی ناشی از فراموش کردن رمز عبور یا جزئیات لاگین و حساب کاربری از سمت کاربر است. خوشبختانه لاگین یا ورود به حساب اینستاگرام با ارائه ایمیل، نام کاربری و حتی شماره موبایل ثبت شده برای اکانت امکانپذیر خواهد بود، بنابراین در صورتی که هر یک از این سه مورد را به خاطر بیاورید، می‌توانید از آن ها به عنوان اصلی حساب کاربری خودتان استفاده کنید. مسئله بعدی مربوط به رمز عبور می‌شود که باید برای لاگین کردن در فیلد بعدی صفحه ورود به حساب کاربری ارائه شود. اغلب کاربران در ارائه همین اطلاعات مشکل دارند!


خوشبختانه اگر رمز عبور اکانت خود را فراموش کرد‌ه‌اید هیچ جای نگرانی وجود ندارد چون به راحتی و با انتخاب گزینه "Get help signing in"  و سپس ارائه ایمیل یا شماره موبایل اکانت خودتان قادر به دریافت رمز اکانت یا تغییر آن خواهید بود. طبیعتا اگر به ایمیل متصل به اکانت و شماره موبایل متصل به آن دسترسی نداشته باشید، مشکل ورود به حساب کاربری اینستاگرام شما هم قابل رفع نخواهد بود، مگر اینکه با پشتیبانی اینستا به طور مستقیم وارد مذاکره شوید و با ارائه دلایل و شواهد خاص خود را به عنوان صاحب اکانت معرفی کرده و درخواست تغییر رمز عبور را ارائه کنید که البته پروسه‌ای بسیار سخت و عموما غیر قابل انجام خواهد بود. فراموش نکنید با لینک کردن اکانت فیسبوک خود به اینستاگرام می‌توانید به سادگی پروسه لاگین در اپلیکیشن را مدیریت کرده و بدون نیاز به ارائه مشخصات اکانت اینستاگرام و از طریق فیسبوک وارد اکانت خود شوید. 

 

مشکل ورود به حساب کاربری اینستاگرام


4- رفرش نشدن صفحه فید های اینستاگرام


صفحه فید ها در واقع همان صفحه‌ای از برنامه اینستاگرام است که آخری ن پست تمام فالویینگ های شما نمایش داده می‌شوند. این صفحه در منوی زیرین برنامه اینستاگرام با آیکونی شبیه به "خانه" نشان داده می‌شود. گاها ممکن است در رفرش شدن یا به روز رسانی پست های این بخش اختلال هایی به وجود آید که می‌توانند آزاردهنده باشند. در اغلب مواقع بروز این مشکل ناشی از عدم ثابت اتصال اینترنت شماست. بنابراین در قدم نخست متصل بودن گوشی به یک شبکه اینترنت مناسب را بررسی کنید و سپس یک ابزار تغییر IP را مورد استفاده قرار دهید، چون احتمال دارد منجر به اتصال شما به سرور های متفاوت اینستاگرام شده و مشکل فرش نشدن صفحه فید ها را برطرف کند.


همچنین گاها دیده شده که بروز اختلال در خود سرور های اینستاگرام هم دلیل بروز مشکلات این چنینی بوده است. البته اگر در سرور های اینستا اختلالی به وجود آید عموما به طور رسمی از سمت خود اینستاگرام در توییتر اعلام می‌شود. همچنین در این حال مشکل رفرش نشدن صفحه فید ها و اتصال اینستاگرام برای همه به طور همزمان رخ خواهد داد و مختص گوشی شما نخواهد بود. حذف حافظه کش اینستا، حذف خود برنامه و نصب مجدد آن، آپدیت اینستاگرام و سیستم عامل گوشی هم می‌توانند راه حل های دیگری برای رفع مشکل به روز نشدن صفحه فید ها در اینستا باشند.


5- باز نشدن پست های بخش اکسپلور


یکی دیگر از مشکلات رایج اینستاگرام مربوط به باز نشدن و لود نشدن پست هایی می‌شود که در بخش اکسپلور ارائه شده‌اند. دلیل بروز اختلال در بارگذاری پست های این بخش هم دقیق مثل حالت قبل (رفرش نشدن صفحه فید های اینستاگرام) است. بنابراین طبیعتا راه حل رفع این مشکل هم مشابه با روش قبل خواهد بود و در قدم اول شما باید از ثبات اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که گوشی دیگر کاربران اطراف شما مشکلی برای دریافت پست های بخش اکسپلور ندارد. اگر همه دوستان شما هم با مشکل مشابه مواجه شده باشند مشخص می‌شود که سرور های اینستاگرام دچار اختلال شده‌اند. در این شرایط یک ابزار تغییر IP مناسب را در گوشی فعال کنید، چون به احتمال زیاد با استفاده از این ابزار مشکل رفع می‌شود. پس از فعالسازی ابزار تغییر IP حتما یک مرتبه اینستاگرام را کاملا ببندید و از بخش "Recent Apps" خارج نمایید و دوباره اجرا کنید. 

 

 باز نشدن پست های بخش اکسپلور


اگر مشکل با انجام این کار ها رفع نشد، حافظه کش اینستا را حذف کنید. برای انجام این کار در گوشی های اندرویدی باید به مسیر Settings > Apps بروید و بعد از انتخاب برنامه Instagram روی گزینه Clear Cache ضربه لمسی بزنید و با حذف کش برنامه موافقت به عمل آورید. اگر مشکل با انجام این کار رفع نشد یک مرتبه برنامه اینستاگرام را حذف کرده و دوباره روی موبایل خود نصب کنید که این فرآیند منجر به نصب شدن جدیدترین نسخه اینستاگرام بر روی گوشی می‌شود. همچنین با مراجعه به منوی تنظیمات گوشی خود و بخش مربوط به بروز رسانی ها، جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل خود را بر روی آن نصب کنید. 
با انجام اقدامات فوق به احتمال 90 درصد مشکل باز نشدن پست های اکسپلور اینستاگرام رفع می‌شوند. اگر اینطور نشد گوشی خود را یک مرتبه ریستارت کنید و در صورت امکان پروسه فکتوری ریست (Factory Reset) را روی آن پیاده سازی نمایید. در نظر داشته باشید که فکتوری ریست کردن گوشی (هم اندروید و هم آیفون) منجر به از دست رفتن تمام اطلاعات فعلی دستگاه می‌شود. بنابراین این کار را به عنوان آخرین راه حل و فقط تحت شرایطی در نظر بگیرید هیچ راه دیگری برایتان باقی نمانده باشد و استفاده از اکسپلور اینستاگرام هم بیش از اندازه برایتان حائز اهمیت باشد. 


6- کرش شدن اینستاگرام


متاسفانه کرش شدن یکی دیگر از مشکلات رایج اینستاگرام است که کاربران این اپلیکیشن زیاد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. کرش شدن می‌تواند تحت هر شرایطی رخ دهد. به عنوان مثال ممکن است وقتی در بخش اکسپلور پرسه می‌زنید ناگهانی از برنامه بیرون بیفتید و با پیغام خطایی رو به رو شوید یا احتمال دارد در حین آپلود پست جدید شرایط مشابه بوجود آید. برخی از کاربران هم گزارش هایی مبنی بر هنگ کردن اینستاگرام روی یک صفحه و عدم پاسخگویی آن در قبال دستورات لمسی کاربر را ارائه کرده‌اند که می‌توان آن را هم نوعی کرش شدن برنامه محسوب کرد. در اغلب مواقع مشکل کرش شدن اینستاگرام ناشی از باگ های موقتی است که به تدریج و با ارائه آپدیت های جدید برطرف می‌شود. بنابراین در قدم نخست مطمئن شوید که جدیدترین نسخه برنامه نام برده شده روی موبایل شما نصب باشد. همچنین از به روز بودن سیستم عامل گوشی خودتان هم اطمینان حاصل کنید. 

 


بدین منظور در گوشی های اندروید به مسیر Settings > About > Updates بروید و در آیفون های اپل به مسیر Settings > General > Software Updates مراجعه نمایید و اگر آپدیتی برای سیستم عامل گوشی شما منتشر شده آن را دانلود و نصب کنید. اگر با انجام موارد فوق باز هم مشکل کرش شدن اینستاگرام ادامه داشت، توصیه داریم مطمئن شوید که حافظه گوشی شما به اندازه کافی فضای ذخیره سازی اطلاعات دارد و تحت فشار قرار نداشته باشد. حذف اینستاگرام و نصب مجدد آن هم می‌تواند راه حل خوب و منطقی باشد. برای آشنایی دقیق با تمام راه حل هایی که می‌توانید از آن ها برای رفع مشکل کرش شدن اینستاگرام استفاده کنید به مطالعه مقاله "رفع مشکل کرش شدن اینستاگرام" بپردازید. 


7- مصرف بیش از حد اینترنت


اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و در آن اشتراک گذاری فیلم های کوتاه و عکس انجام می‌گیرد. اگرچه اینستاگرام همیشه سعی می‌کند حجم پست هایی که در آن قرار می‌دهید را بهینه کرده و کاهش دهد اما به هر صورت فایل های ویدیویی و تصویری حجم بالاتری نسبت به سایر فایل های دیگر دارند وقتی شما در اینستاگرام پرسه می‌زنید، دائما ویدیو عکس های مختلف با مصرف کردن حجم بسته اینترنتی شما در حال دانلود خواهند بود. پس افزایش مصرف اینترنت گوشی در حین استفاده از برنامه اینستاگرام امری طبیعی است و نمی‌توان به طور کامل از وقوع آن جلوگیری کرد. برای اینستاگرام سعی کرده راه حلی را هم برای کاهش مصرف حجم بسته اینترنت موبایل ارائه کند.


بدین منظور قابلیتی تحت عنوان Use Less Data در برنامه اینستاگرام ارائه شده است که با فعالسازی آن می‌توانید مصرف حجم بسته اینترنت در حین استفاده از این اپلیکیشن را تا حدی کاهش دهید. برای فعالسازی این گزینه کافیست برنامه اینستاگرام را اجرا کرده و مسیر Settings > Account > Cellular Data Use را طی کنید و سپس گزینه Data Saver را فعال نمایید. بدین صورت هر زمان که از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید، دانلود خودکار خیلی از ویدیو ها و عکس ها انجام نمی‌شود و بدین ترتیب در مصرف بسته اینترنتی موبایلتان صرفه جویی خواهد شد. در نظر داشته باشید که در هر صورت به دلیل ماهیت برنامه اینستا عموما مصرف حجم اینترنت آن بالاست و اگر واقعا در پی جلوگیری از مصرف شدن حجم بسته اینترنتی هستید باید مقدار استفاده خود از برنامه مذکور را کاهش دهید. 


8- مشکل ناموفق بودن ارسال پست اینستاگرام


برخی کاربران از بروز یک مشکل عجیب د اینستاگرام خبر داده‌اند که ظاهرا برای عده زیادی از آن ها رخ داده است. این مشکل مربوط به بسته شدن خودکار برنامه تلگرام در حین اقدام به منظور ارسال یک پست جدید می‌شود! بنا به ادعا این افراد زمانی که آن ها سعی در ارسال یک پست جدید اینستاگرام دارند، ناگهان برنامه اینستا بسته می‌شود و اقدامات آن ها هم تقریبا از بین خواهد رفت. اگر با مشکل این چنینی رو به رو شده‌اید که نه تنها یکی از مشکلات رایج اینستاگرام بلکه یکی از عجیب ترین مشکلات این برنامه هم هست، نگران نباشید چون باز هم راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. در دقم نخست توصیه داریم اپلیکیشن اینستاگرام را به جدیدترین نسخه آپدیت کنید. 

 


در قدم بعدی از به روز بودن سیستم عامل موبایل خود اطمینان حاصل نمایید. سپس اپلیکیشن اینستاگرام را یک مرتبه حذف کرده و دوباره از اپ استور یا گوگل استور دانلود و بر روی گوشی نصب کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت توصیه داریم برنامه اینستا را از "Recent Apps" غیر فعال کرده و سپس یک ابزار تغییر IP مناسب را در گوشی فعال کنید. حالا دوباره اینستاگرام را اجرا کرده و سعی در ارسال پست جدید داشته باشید. به احتمال زیاد مشکل با انجام این کار رفع می‌شود. فراموش نکنید تحت فشار قرار گرفتن منابع سخت افزاری گوشی هم می‌تواند منجر به بیرون افتادن شما از اینستاگرام و غیر فعال شدن خودکار آن شود. بنابراین اگر گوش شما خیلی قدیمی است شاید بهتر باشد که آن را تعویض کنید. 


یکی از راه حل هایی که می‌توانید از آن برای کاهش احتمال وقوع مشکلاتی مثل بیرون افتادن ناگهانی از اینستاگرام استفاده کنید مربوط به متوقف کردن فعالیت برنامه های پس زمینه و حذف اپلیکیشن ها از لیست "Recent Apps" می‌شود. بنابراین به بخش Recent Apps بروید و تمام برنامه هایی که در این قسمت فعال هستند را غیر فعال نمایید و فقط اجازه دهید اینستاگرام فعال باقی بماند. همچنین مطمئن شوید حداقل 1 گیگابایت از حافظه داخلی گوشی شما خالی است. حذف حافظ کش برنامه هم می‌تواند تاثیر مثبتی در رفع مشکل یاد شده داشته باشد. فراموش نکنید برای حذف حافظه کش در آیفون های اپل باید برنامه را کاملا حذف و دوباره نصب کنید. با اطمینان از این موارد و انجام اقداماتی که در بخش قبل به آن ها اشاره داشتیم می‌توانید خیلی از مشکلات رایج اینستاگرام از جمله کرش شدن های ناگهانی و بیرون افتادن از برنامه در حین آپلود پست جدید را رفع کنید. 


9- عدم نمایش نوتیفیکیشن اینستاگرام


اپلیکیشن اینستاگرام این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا نحوه نمایش نوتیفیکیشن یا اعلان را در شرایط گوناگون و برای وضعیت های متنوع بهینه کند. بنابراین اگر با مشکل عدم دریافت نوتیفیکیشن از سمت اینستا مواجه شده‌اید و گوشی شما نوتیفیکیشنی در این راستا ارائه نمی‌کند بهتر است مروری بر تنظیمات نوتیفیکیشن برنامه اینستاگرام داشته باشید. برای انجام این کار کافیست بعد از اجرای برنامه نام برده شده به مسیر Settings > Notifications بروید. در این بخش دسته بندی های گوناگونی ارائه شده‌اند که با انتخاب هر یک از آن ها می‌توانید تنظیمان نوتیفیکیشن هر قابلیت را بهینه سازی نمایید.

 

 عدم نمایش نوتیفیکیشن اینستاگرام


در قدم نخست مطمئن شوید که گزینه Pause All غیر فعال باشد چون فعال بودن این گزینه از نمایش نوتیفیکیشن اینستاگرام جلوگیری می‌کند. سپس به ترتیب گزینه های Post, Stories and Comments و Following and Followers و Direct Messages را بررسی کنید و مطمئن شوید که گزینه Off برای نوتیفیکیشن های این بخش ها انتخاب نشده باشد. اگر گزینه Off برای هر یک از این موارد انتخاب شود، ارائه اعلان توسط اینستا برای آن اقدام غیره فعال خواهد شد. بعد از اطمینان از مناسب بودن تنظیمات داخل برنامه باید مطمئن شوید که گوشی شما روی حالت عدم مزاحمت (Do Not Disturb)، بی‌صدا و دیگر حالت های مشابه قرار نداشته باشد. 


مسئله بعدی که باید بررسی کنید مربوط به تنظیمات خود گوشی می‌شود. عموما در همه گوشی ها این امکان ارائه شده که قابلیت نمایش نوتیفیکیشن هر برنامه توسط کاربر شخصی سازی شود. احتمال دارد شما به طور ناخواسته نمایش نوتیفیکیشن های اینستاگرام را متوقف کرده باشید. بنابراین یک مرتبه هم این مسئله را از منوی تنظیمات اصلی گوشی خودتان چک کنید. به عنوان مثال برای انجام این کار در گوشی شیائومی می 9 تی (Xiaomi Mi 9T) کافیست به مسیر Settings > Notifications مراجعه کنید و برنامه اینستاگرام را از لیست انتخاب نمایید و آپشن هایی که برای شخصی سازی نحوه نمایش اعلان های برنامه ارائه شده را بهینه کنید. پس از انجام این موارد بدون تردید مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن های برنامه اینستاگرام برطرف می‌شود. 

 


10- مشکل در ارسال و دریافت دایرکت


ارسال و دریافت دایرکت یا همان پیغام خصوصی هم می‌تواند یکی دیگر از مشکلات رایج اینستاگرام باشد. مشکلات مربوط به این زمینه عموما به سه صورت نمایان می‌شوند. حالت اول مربوط به ناموفق بودن ارسال دایرکت خواهد بود. حالت دوم مربوط به ارسال شدن دایرکت به صورت نمادین اما عدم ارسال آن در واقعیت می‌شود و حالت سوم هم مربوط به عدم دریافت پیغام های دایرکت خواهد بود. بنابراین عموما کاربرانی که با مشکل ارسال و دریافت دایرکت اینستاگرام مواجه می‌شوند با یکی از سه حالت های نام برده شده رو به رو خواهند شد، اما راه حل رفع مشکلات دایرکت اینستاگرام چیست؟

 

  مشکل در ارسال و دریافت دایرکت


عموما اختلال هایی که در دریافت و ارسال دایرکت به وجود می‌آیند ناشی از سرور های اینستاگرام و بلاک برخی آی پی های خاص از جانب آن ها می‌شود. برای رفع مشکل کافیست از یک ابزار تغییر IP مناسب استفاده کنید. بعد از فعالسازی این ابزار برنامه اینستاگرام را کاملا ببندید و از لیست "Recent Apps" غیر فعال کنید و سپس دوباره اجرا نمایید و عملکرد دایرکت را بررسی کنید. بدون تردید مشکل شما برطرف می‌شود. البته مطمئن شوید که ابزار تغییر IP شما به درستی کار می‌کند و اختلالی در رد و بدل داده ها به وجود نیاورده است. همچنین آپدیت کردن اینستاگرام به جدیدترین نسخه هم می‌تواند مشکلاتی از قبیل باگ های بخش دایرکت را برطرف سازد. 


11- مشکل ارسال نشدن کامنت و حذف آن


مشکل در ثبت کامنت مثل مشکلات دیگر خیلی شایع نیست و عموما کمتر کاربری با آن مواجه می‌شود و خوشبختانه رفع آن هم دشوار نخواهد بود. تقریبا در 90 درصد مواقع مشکلات مربوط به ثبت کامنت ناشی از اختلال های اینترنت هستند. گاها ممکن است حتی کامنت شما در برنامه ثبت شده نشان داده شود اما روی سرور های اینستا قرار نگرفته و توسط دیگران قابل مشاهده نباشد. بنابراین در قدم نخست مطمئن شوید که اینترنت گوشی شما فعال است و بدون مشکل رد و بدل داده ها انجام می‌گیرد. برای تست این مسئله کافیست مرورگر گوشی را اجرا کنید وارد هر سایتی که دوست دارید شوید. اگر مشکلی در اتصال اینترنت وجود داشته باشد قادر نخواهید بود که به سایت انتخابی وارد گردید، پس باید از یک شبکه اینترنت دیگر استفاده نمایید. 
اگر مشکل ناشی از اتصال اینترنت نبود، مطمئن شوید که در کامنت خود بیشتر از 5 منشن و 30 هشتگ را به کار نبرده باشید، چون این محدودیتی است که اینستاگرام برای ثبت منشن و هشتگ زیر پست هایش ارائه کرده و در صورتی که کامنت شما از این قانون پیروی نکند، ارسال آن مقدور نخواهد بود.  اگر از موارد فوق اطمینان حاصل کردید و باز با مشکل ثبت کامنت رو به رو بودید، یک مرتبه برنامه اینستاگرام را ببندید و دوباره باز کنید. همچنین پاک کردن حافظه کش برنامه هم می‌تواند منجر به رفع مشکل شود، بنابراین این کار را هم یک مرتبه انجام دهید. اگر راه حل های نام برده شده مشکل ارسال نشدن کامنت را رفع نکردند، از یک ابزار تغییر IP استفاده کنید. 

 

مشکل ارسال نشدن کامنت و حذف آن


اما خیلی از کاربران در مورد حذف نشدن کامنت آن ها گلایه می‌کنند! تصور کنید کامنتی زیر پست یکی از دوستان خود ثبت کرده‌اید و حالا می‌خواهید آن را حذف کنید و هرچقدر بدین منظور تلاش می‌کنید، ناموفق خواهید بود و همچنان آن کامنت زیر پست دوستتان نمایش داده می‌شود. در اینگونه مواقع عموما کامنت از زیر پست دوست شما حذف شده است اما چون شما از اینستاگرام خارج نشده‌‌اید، کامنت به شیوه مشابه قبل همچنان زیر پست نمایش داده می‌شود. اگرچه دیگر کاربران نمی‌توانند کامنت شما را در این شرایط مشاهده کنند و کامنت مورد نظرتان برای آن ها حذف شده خواهد بود. بنابراین برای رفع مشکل یک مرتبه اینستاگرام را بسته و دوباره باز کنید. 


12- مشکل حذف نشدن اکانت اینستاگرام


خیلی از کاربران مدعی هستند که با مشکل حذف نشدن اکانت اینستاگرام خود مواجه شده‌اند و علیرغم اینکه اکانت خود را دیلیت کرده‌اند، همچنان اکانت آن ها در بخش جستجوی اینستاگرام نمایش داده می‌شود و دیگران هم می‌توانند به پروفایل آن ها مراجعه کنند. این مشکل بی‌شک یکی از مشکلات رایج اینستاگرام محسوب می‌شود که کاربران زیادی در مورد آن صحبت می‌کنند. قبل از هر چیز لازم است ابتدا در رابطه با این موضوع توضیح کوتاهی ارائه کنیم. اینستاگرام قابلیت حذف اکانت را به دو شیوه ارائه کرده است. شیوه اول مربوط به حذف موقت اکانت می‌شود که به موجب آن اکانت به حالت غیر فعال منتقل می‌گردد و دیگران قادر به پیدا کردن اکانت از طریق یوزرنیم هستند اما پست و عکس پروفایل کاربر برای آن ها نشان داده نمی‌شود. اما حالت دوم مربوط به حذف کامل اکانت اینستاگرام می‌شود که منجر به دیلیت کامل محتوای اکانت و تمام رد های مربوط به آن خواهد شد. کاربرانی که مدعی هستند علیرغم حذف اکانت خود، همچنان اکانتشان در اینستاگرام فعال است، آن را کاملا حذف نکرده‌اند و از قابلیت غیرفعالسازی موقت استفاده به عمل آورده‌اند. 


برای دیلیت کامل اکانت اینستاگرام باید به این صفحه مراجعه کنید، چون دیلیت دائمی اکانت به طور مستقیم از طریق اپلیکیشن اینستا امکانپذیر نیست. با ارائه اطلاعات لازم در اکانت خود لاگین شوید و گزینه های مورد نیاز را انتخاب نمایید و در نهایت روی گزینه Complete account deletion کلیک نمایید. بدین ترتیب حذف دائمی اکانت انجام می‌شود. در نظر داشته باشید وقتی یک اکانت اینستاگرام کاملا و برای همیشه حذف شود، به هیچ عنوان امکان بازیابی اطلاعات آن وجود نخواهد داشت. 

 


14- مشکل باز نشدن استوری ها


باز نشدن استوری ها در اینستاگرام هم مستقیما به اتصال و اینترنت شما ارتباط دارد، یعنی دقیقا باید مراحلی که برای رفع مشکل باز نشدن پست ها و بخش اکسپلور اینستا ذکر کردیم برای رفع مشکل استوری هم انجام گیرند. در دقم اول از ثبات اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل کنید و یک مرورگر را اجرا نمایید وارد سایت خاصی شوید. سپس از یک ابزار تغییر IP استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای فعالسازی این ابزار حتما کاملا از اینستاگرام خارج شوید و برنامه را از بخش "Recent Apps" حذف نمایید و سپس ابزار تغییر IP را اجرا کنید و دوباره وارد اینستاگرام شوید. توجه داشته باشید که سرعت و ثبات اینترنت نقش بسیار مهمی در باز شدن استوری ها دارند. 

 

 مشکل باز نشدن استوری ها


اگر با انجام موارد فوق مشکل رفع نشد، مطمئن شوید که جدیدترین نسخه اینستاگرام روی گوشی شما نصب باشد. بدین منظور می‌توانید در آیفون ها از اپ استور و در گوشی های اندرویدی از گوگل پلی استور کمک بگیرید. اگر علیرغم انجام موارد فوق باز هم استوری های اینستاگرام باز نشوند، بهترین راه حل مربوط به حذف برنامه و نصب مجدد آن می‌شود. بنابراین یک مرتبه اپلیکیشن اینستاگرام را از روی موبایل خود حذف کرده و دوباره آن را نصب نمایید. بدین تردید با انجام این کارها مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام رفع خواهد شد و اگر اینطور نشود، مطمئنا مشکل از سمت اینستاگرام و سرورهایش خواهد بود. اگر فقط استوری فرد خاصی برای شما باز نمی‌شود، احتمال دارد که آپلود آن استوری با موفقیت انجام نشده باشد و همین امر از اجرای استوری جلوگیری کند. 


15- عدم دریافت قابلیت های جدید اینستاگرام


یکی دیگر از مشکلات رایج اینستاگرام که خیلی از کاربران تجربه رو به رو شدن با آن را داشته‌اند مربوط به عدم دریافت قابلیت های جدید این اپلیکیشن می‌شود که بعد از ارائه به روز رسانی های خاص در دسترس افراد قرار می‌گیرد. به عنوان مثال تصور کنید امروز آپدیتی برای اینستاگرام منتشر شده باشد و یک قابلیت جدید به آن اضافه شود و شما علیرغم آپدیت کردن برنامه قادر به استفاده از آن قابلیت نباشید و اصلا آن قابلیت را در لیست و گزینه های اینستای خود مشاهده نکنید!
بروز این مشکل شایع ناشی از ارائه تدریجی قابلیت ها برای تمام کاربران در سراسر دنیاست. عموما قابلیت های تازه‌ای که در نسخه های جدید اینستاگرام عرضه می‌شوند بعد از مدتی در سراسر دنیا قابل استفاده خواهند شد و انتشار آن قابلیت ها کمی زمان می‌برد، به همین دلیل است که شما گاها حتی با نصب جدیدترین نسخه برنامه هم نمی‌توانید به برخی از ویژگی های جدیدش دسترسی پیدا کنید. راه حل رفع مشکل این است که کمی صبور باشید و اجازه دهید تا اینستاگرام به تدریج قابلیت مورد نظرتان را به شکل گسترده عرضه نماید. 


جمع‌بندی
همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی مشکلات رایج اینستاگرام پرداختیم و راه حل رفع هر یک از این مشکلات را هم تا جای امکان برایتان شرح دادیم. متاسفانه بروز اختلال و مشکل در عملکرد اینستاگرام و بخش های مختلف آن امری کاملا شایع است و کاربران زیادی از آن گلایه می‌کنند. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید مشکل اینستاگرام خود را برطرف کنید. 

 

نظرات

captcha Refresh

به این مطلب امتیاز دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 9

آخرین محصولات

خرید  باتری اصلی موبایل و شارژر اصلی و کابل
خرید شارژر کابل اصلی ایفون

برای اطلاع از آخرین تخفیف ها و جدید ترین کالاها عضو شوید